Reklama na Facebooku stale staje się coraz bardziej popularna i sięga po nią coraz więcej osób prywatnych oraz firm. Dzieje się tak za sprawą skuteczności reklamy i możliwości pozyskania np. wielu klientów, ruchu na swoją stronę czy zwiększenia świadomości marki. Wiele osób przed podjęciem decyzji o wykorzystaniu Facebooka do celów reklamowych waha się, czy jest to dobry krok.

Na skuteczność działań wpływa wiele czynników, które możemy wykorzystać na własną korzyść. Może to być możliwość targetowania czy niskie koszty rozpoczęcia kampanii dla osób prywatnych. Poniżej przedstawiamy wszystkie mocne strony reklamy na Facebook-u i podpowiadamy jak wykorzystać je, aby zwiększyć skuteczność działań czy zwiększyć efektywność kampanii reklamowej.

Targetowanie

Pierwszym czynnikiem, który ma bardzo duży wpływ na skuteczność reklamy na Facebooku, jest targetowanie. Możliwość określenia dokładnej grupy docelowej wpływa na efektywne wykorzystanie budżetu i uzyskanie maksymalnej ilości klientów czy wejść na stronę z kampanii. Jeśli reklama wyświetlana jest osobom, które są już wstępnie zainteresowane danym produktem czy usługą lub są potencjalnymi klientami z racji wieku, płci czy zainteresowań istnieje dużo większe prawdopodobieństwo że z niej skorzystają. W przypadku gdy reklama np. tradycyjny billboard jest ukazywany grupie przypadkowych osób, takie prawdopodobieństwo jest zdecydowanie mniejsze. Dobrym przykładem jest sprzęt narciarski. Reklama Google Ads tego typu wyświetlona narciarzom znajdzie większy odzew niż w przypadku nieselekcjonowanej grupy. Facebook daje bardzo wiele możliwości targetowania. Podstawowymi parametrami są wiek, płeć, dane demograficzne czy lokalizacyjne. Portal oferuje też szczegółowe opcje takie jak sytuacja zawodowa, społeczna czy zainteresowania. Dzięki tym zmiennym możemy ustalić i zawęzić grupę docelową skupiając się tylko na tej grupie, w której są potencjalni klienci. Portal społecznościowy umożliwia także targetowanie poprzez wybór osób, które polubiły dany profil, interesują się lub odwiedziły daną stronę czy posiadają konkretny rodzaj telefonu. Parametry te liczone są w setkach, a poświęcając odrobinę czasu, możemy stworzyć profil idealnego potencjalnego klienta. Dużym plusem jest też możliwość wyboru opcji, w której osoby oglądające nasze reklamy spełniać będą kilka z tych kryteriów. Bardzo często pominiętą opcją jest “wykluczenie” danego parametru. Jeśli oferujemy usługi pośrednictwa pracy, warto wykluczyć osoby, które znalazły nowe zatrudnienie w ciągu ostatnich 6 miesięcy lub gdy reklamujemy fajerwerki osoby poniżej 18 roku życia.

Elastyczny budżet i niskie stawki

Tym, co wyróżnia Facebooka na tle tradycyjnych form reklamowych, jest elastyczny budżet oraz bardzo niskie stawki za reklamę czy uruchomienie kampanii. Budżet możemy dostosowywać zgodnie z własnymi preferencjami. Możemy określić dzienny maksymalny pułap, maksymalny koszt całej kampanii czy sumy, jakie zamierzamy wydać na poszczególne wersje reklamy. Dużym plusem jest też koszt wyświetlenia jednej reklamy oraz możliwość ustalenia górnej granicy takiego kosztu. Emisja odbywa się na zasadzie aukcji. Reklamy wyświetlane są osobom, które oferują najlepszą cenę. Jeśli chcemy mieć kontrolę nad kosztem wyświetlenia reklamy, możemy ustawić ręcznie taki limit lub wybrać opcje najtańszej emisji. Wartym uwagi parametrem jest możliwość zapłaty za kliknięcie w link (PPC Pay Per Click), a nie za wyświetlenie reklamy. Ponosimy wtedy koszta tylko i wyłącznie, jeśli użytkownik przejdzie na naszą witrynę lub wykona konkretną czynność. Taki rodzaj rozliczenia jest udostępniany po wydaniu min. 10 dolarów na reklamę oraz w niektórych celach reklamowych. Trudno bowiem rozliczyć pewne zachowania jak oglądanie video. Jednak jednym z największych plusów od strony finansowej, jaki oferuje Facebook, jest możliwość uruchomienia kampanii reklamowej bez dużego budżetu. Rozliczanie odbywa się na zasadzie wystawiania rachunku po przekroczeniu 80 zł lub pod koniec każdego miesiąca. Dzięki temu możemy przetestować pewne kampanie w realnych warunkach na niskich stawkach np. 20 zł – 30 zł. Możliwość uruchomienia niskobudżetowej kampanii bez przedpłaty przypadnie do gustu również freelancerów czy osobom prywatnym szukającym nowych klientów.

Pozytywne nastawienie odbiorców

W przypadku reklamy na Facebooku otrzymujemy bardzo duży plus w postaci pozytywnego nastawienia klientów na reklamy i braku negatywnego odbioru. Jest to zdecydowanie charakterystyczne zjawisko dla reklam na Facebooku (więcej o tym pisałem na https://mediaclick.pl/reklama-na-facebooku/), gdyż w przeciwieństwie do reklam telewizyjnych czy radiowych nie są nachalne, nie przerywają czynności, którą wykonujemy i są spreparowane w taki sposób, że trudno je odróżnić od standardowych postów czy materiału wideo. Jeśli odbiorcy na wstępie nie zrażają się do naszej reklamy lub zaciekawieni samodzielnie ją oglądają, istnieje dużo większe prawdopodobieństwo, że skorzystają z naszej oferty. Przekłada się to również oprócz skuteczności na lepsze wykorzystanie budżetu i większą efektywność. Przyjazne reklamy pozwalają również zbudować odpowiednią relację i pozytywnie zapisać się w pamięci użytkowników — zdecydowanie odwrotnie jak ma to miejsce np. podczas reklamy która przerwała nam ulubiony serial.

Łatwość uruchomienia i edycji

Skuteczność i efektywność reklamy na Facebooku wynika również z faktu, iż kampanię reklamową możemy uruchomić samodzielnie oraz w prosty i szybki sposób. Jeśli zależy nam na czasie aktywowanie kampanii, może zostać wdrożone nawet w ciągu 15 minut. Do tego celu nie musimy zatrudniać specjalistów, samodzielnie posiadać wiedzy technicznej czy korzystać z usług agencji reklamowych. Dzięki temu zyskujemy dużą niezależność. Poprzez nią możemy samodzielnie edytować reklamę lub dostosowywać ją do swoich potrzeb. Wszystko odbywa się przy pomocy prostego i intuicyjnego managera reklam, który obsłużą osoby nawet nigdy wcześniej nieuruchamiające podobnych kampanii.

Czy Facebook jest lepszy od innych możliwości marketingowych?

Odpowiedzi na to pytanie będzie równie wiele, ilu jest użytkowników, choć zdecydowanie przeważają głosy “za” Facebookiem. Należy jednak skupić się na plusach i korzyściach tego portalu społecznościowego czy własnych potrzebach, gdyż to my decydując się na reklamy, wydajemy środki i chcemy osiągnąć konkretny cel. Reklama na Facebooku posiada z pewnością dużo plusów, jest skuteczna i warto z niej skorzystać. W wielu przypadkach plusy te okażą się bardzo przydatne i wiele osób będzie korzystało z Facebook Ads jako podstawowej formy reklamowej. Nawet jeśli zastanawiamy się nad tym, czy Facebook jest najlepszym rozwiązaniem, warto przetestować go w praktyce. Uruchomienie kampanii jest proste i szybkie a przeznaczenie 20zł – 30zł na testowe zlecenie da nam odpowiedź czy w ten sposób pozyskamy nowych klientów.

Źródło: https://mediaclick.pl/

Dodaj komentarz