Branża e-commerce nie ma łatwo. Z jednej strony sklepy internetowe mogą cieszyć się z dużej sprzedaży i ilości nowych Klientów, z drugiej strony, co raz trudniej sprostać wymaganiom współczesnych konsumentów. Przedsiębiorcy, którzy nie są nastawieni na Klienta, a wyłącznie na sprzedaż i nie idą z duchem czasu muszą liczyć się z tym, że zamówienia spadną, a firma raczej prędzej niż później przestanie funkcjonować. Na co warto więc zwrócić uwagę prowadząc sklep online? Przede wszystkim na:
- Cenę i jakość produktu
- Terminowość wysyłki i dostarczenie jej do Klienta
- Obsługę posprzedażową
- Pakowanie produktu
I chociaż pakowanie produktu wydaje się najmniej istotne, to prawidłowe zabezpieczenie przesyłki jest kluczowym elementem, który wpływa na zadowolenie Klienta. Paczka, która zostaje źle zabezpieczona i dociera uszkodzona, lub zawiera jako wypełnienie losowe przedmioty typu rolki po papierze toaletowym, taśmie klejącej lub skrawki innych kartonów, nie zaowocuje ponownym dokonaniem zakupów przez Klienta w naszym sklepie.
Jak przygotować paczkę, aby nie rozczarowała Klienta?
Wiele firm działających w branży e-commerce wykorzystuje do wysyłki kartony, które pochodzą z innego źródła. Najprościej rzecz ujmując, są to pudełka, w których do danego sklepu został ówcześnie dostarczony zamówiony towar. Nie ma w tym nic złego, pod warunkiem, że karton jest mocny, nieuszkodzony, dopasowany rozmiarem do wysyłanego produktu i posiada odpowiednie zabezpieczenie pustej przestrzeni w postaci wypełniaczy. idealną sytuacją jest również kiedy karton nie posiada oznakowania żadnej innej firmy poza tą, która dokonuje wysyłki. Wypełniacze paczek, to poza samym kartonem ważny element przygotowania paczki dla Klienta. Stanowi on bezpośrednią ochronę produktu przed uszkodzeniem, a dodatkowo sprawia, że karton wraz z zawartością dotrze do rąk konsumenta w całości, bez zbędnych wgnieceń i pęknięć.
Warto też zastanowić się nad samą formą wypełniaczy paczek, zwłaszcza jeżeli sprzedajemy eko żywność lub produkty pochodzenia naturalnego, wegańskiego, recyklingowego. Sprzedaż produktów przyjaznych środowisku w otoczeniu sztucznych wypełniaczy jakimi są różnego rodzaju folie i pianki, nieco kłoci się z ideą sprzedaży samego produktu zero lub less waste. Dlatego warto postawić na wypełniacze paczek w wersji ekologicznej, biodegradowalnej i podlegającej recyklingowi, co na pewno spotka się z przychylnością niejednego Klienta.